• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering fusk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Problemet här är att det verken begåtts brott (då syftar jag inte på pojkvännen och och uthyrning av hans lägenhet som han är bokfört på), eller annat att ”tipsa” om. Verkar som TS är förbannad Pga att hen inte får sina 50’ kr och vill sätta dit henne, och därför är hen här och frågar hur hen ska gå tillväga. ”Fusket” kostar miljarder om någon fuskar. Fusket måste kunna bevisas och uppsåt måste styrkas
Jag förstår ts fullt ut då hon blivit lurad av en vän som inte ens uppgett skulden när hon sökte skuldsanering så att det inte finns någon möjlighet för ts att få tillbaka pengarna.
Sen lever hon gott med en treårig betalplan med uppgifter som inte stämmer. Jag hade också varit riktigt förbannad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Problemet här är att det verken begåtts brott (då syftar jag inte på pojkvännen och och uthyrning av hans lägenhet som han är bokfört på), eller annat att ”tipsa” om. Verkar som TS är förbannad Pga att hen inte får sina 50’ kr och vill sätta dit henne, och därför är hen här och frågar hur hen ska gå tillväga. ”Fusket” kostar miljarder om någon fuskar. Fusket måste kunna bevisas och uppsåt måste styrkas
Är du säker på att uppge falska uppgifter vid ansökan om skuldsanering inte skulle innebära borgenärsbrott?
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Är du säker på att uppge falska uppgifter vid ansökan om skuldsanering inte skulle innebära borgenärsbrott?
Är du säker på att hon inte angav att möjligen kanske med stor sannolikhet i framtiden kan hända att hon hittar en pojkvän som kanske sover hos henne och bjuder på mat , i henne ansökan? Vilken hemsk människa!! Var hittar du att hon VID ansökan gav felaktiga uppgifter? Hur vet du att så är fallet och att de inte betalar var för sig och hans ekonomi spelar NOLL roll i detta ?
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Jag förstår ts fullt ut då hon blivit lurad av en vän som inte ens uppgett skulden när hon sökte skuldsanering så att det inte finns någon möjlighet för ts att få tillbaka pengarna.
Sen lever hon gott med en treårig betalplan med uppgifter som inte stämmer. Jag hade också varit riktigt förbannad.
Ja jag också. Man har all rätt att vara förbannad. Det är dock 2 helt olika saker att vara förbannad och att fråga på ett forum hur man kan sätta dit henne och få hennes skuldsanering omprövad för att hon skaffat dig pojkvän och de spenderar tid tillsammans i hennes lägenhet
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Är du säker på att hon inte angav att möjligen kanske med stor sannolikhet i framtiden kan hända att hon hittar en pojkvän som kanske sover hos henne och bjuder på mat , i henne ansökan? Vilken hemsk människa!! Var hittar du att hon VID ansökan gav felaktiga uppgifter? Hur vet du att så är fallet och att de inte betalar var för sig och hans ekonomi spelar NOLL roll i detta ?
Jag är inte säker på någonting. Men saken är komplex och bör kunna problematiseras utan att man blandar in känslor.
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Jag är inte säker på någonting. Men saken är komplex och bör kunna problematiseras utan att man blandar in känslor.
Håller med. Det verkar vara mycket känslor inblandat från TS sida. Gissar på att hon är TS ex, kan såklart ha fel. Han kan försöka ”sätta dit” henne men jag ser inte hur han ska kunna lyckas
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Håller med. Det verkar vara mycket känslor inblandat från TS sida. Gissar på att hon är TS ex, kan såklart ha fel. Han kan försöka ”sätta dit” henne men jag ser inte hur han ska kunna lyckas
Tipsa SKV om felaktig folkbokföring. Tipsa någon av sökande i skuldsaneringen om ändrade förhållanden. Men känns osannolikt att det skulle leda till något.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Var kan man hitta i sambolagen att när man hittar en parter och spenderar till tillsammans genom att titta på film på kvällarna , sänkas man som sambos? Han kanske sover hos henne i 3 dagar och sin mamma i 4 dagar. Ska DU och TS kunna bevisa motsatsen menar du?

Alltså du låter väldigt upprörd över ämnet, har svårt att förstå varför om det inte är självupplevt.

Jag svarade endast på inlägget @Myra skrev för att visa på att man inte behöver vara folkbokförd på samma adress för att kunna räknas som sambos. Jag ska inte bevisa något alls, jag deltar i diskussionen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är du säker på att hon inte angav att möjligen kanske med stor sannolikhet i framtiden kan hända att hon hittar en pojkvän som kanske sover hos henne och bjuder på mat , i henne ansökan? Vilken hemsk människa!! Var hittar du att hon VID ansökan gav felaktiga uppgifter? Hur vet du att så är fallet och att de inte betalar var för sig och hans ekonomi spelar NOLL roll i detta ?

Ta och lugna ner dig lite..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tipsa SKV om felaktig folkbokföring. Tipsa någon av sökande i skuldsaneringen om ändrade förhållanden. Men känns osannolikt att det skulle leda till något.
Omprövning kan ts göra förstås, det borde ju kommuniceras till höger och vänster och informeras på den vägen. Att det ev avvisas är bisak
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp